2014年12月22日 星期一

《我所理解的屋村仔》



1) 窮但最愛受尊重

屋村仔窮是少不免,若你老豆老味住完屋村致富又巧妙避開入息限制,恭喜你,唔洗哂時間,下面堆野你無同感唔岩睇。屋村仔既中學歲月大多係可恥,冇零用錢要捱餓儲食飯錢去消遣,最佳發育時段營養不足,搞到E家大個廢柴骨架無里自信;最怕係學校D著便服場合,近呢代中學雞好D,有四大屋村牌子掘起(排名不分先後︰U記, H&M, COTTON ON, G2000),假假地都叫有件有牌子既$39純色TEE著,人地話你著黎著去都呢件,你都可以話我同一隻色買幾件,呢隻色易襯丫嘛!無錯,屋村仔跌左”咋”糖都要攞番”咋”沙,我有位LING U既屋村朋友,佢住HALL,話說有晚一班宿舍人講好晏D出去食糖水,佢明明無銀都詐雞應承,到咁上下時間就一下鎖門,D FD敲極門都唔應,第二朝見番面就扮哂野`:

「喂唔好意思呀!琴晚太攰唔小心訓著左。」

「你做SPIDERMAN?晚晚都太攰?打丁丁咪食完糖水番黎一齊囉X。」



2) 鬼辯大法

「走住黎X,無X用呀你!」雖則牛佬被集體恥笑,但其實是芸芸屋村仔最佳寫照,如前文所述,我地喜歡嬴得尊重,但礙於無出入開上流社會,眼界得咁窄,討論時唔夠人講是常識,但好似洪興B哥講打無驚過咁,我地嗌交唔會嗌輸,特別係對住D公子哥兒,點解?我地仲有野輸咩,唔簡─要啦,已經輸在起跑線,屋村仔夠無賴去鬼辯一切討論,人講宏觀你講微觀,人講英文你講中文,人講經濟你講歷史,總之將討論話題納番自己熟悉既事物上再9吹,朋友問你鍾唔鍾意旅行?鍾意!零舍鍾意鄉郊地方,喂不如下次約埋去大家鄉下行下,就我鄉下先啦,我鄉下係……….



3) 要掃掉一切牛鬼蛇神

黑格爾指出,人既自我是需要透過「外物」參照來認識、了解「自我」,屋村仔樹立對立面既數量是極致的,因為其「自我」是相對地空泛,父母一般未有太多的教育背景,不會從小跟你上倫理學課,價值判斷的基準從來都係「你我之辨」、「非我即彼」,具體黎講,其實是「對我有咩著數或影響」的問題,如答案是否,「你」便屬牛鬼蛇神,表面上是「為反而反」,實際上這是其存在感的來源。



4) 屋企總有一個睇死你既人

每個屋村仔背負既使命,就係衝出屋村,儘管你已像”One Flew Over the Cuckoo's Nest”中的瘋子一樣自願走進公屋被關,但曾幾何時你總有過發圍的衝動,像”The Shashank Redeption”的一句經典對白─「我提醒有些烏兒不能關進籠裡,牠們的羽毛太鮮艷了」,然而甚麼令你被體制化?屋企總有一個封建勢力,男的會被勸去做警察、公務員,女的會被勸去做空姐,讀唔讀得成書都其次,最緊要咬長糧,當你違背這些既定預設,屋村仔既下場就是被睇死既悲哀,當理想不能當飯吃,但連勇氣都放棄,何不連做人都放棄(你心諗)?最大糾結就是你仍然在公屋那張圓桌「扒飯」,說多也徒勞。



5) 曾經天真地相信維港真的水深港闊

屋村廢柴小學常識科介紹香港,劈頭第一句就係「維港水深港闊」,考試仲要你填番落去,其實維港就這麼一個淺灘,根本容不下我,現代香港玩緊既仲係「獅子山下」(就算以前其實都唔覺)拼搏機制?咪玩啦,「獅子山下」精神係最上面班人講比最下面班人聽,你係上面班人,你會想佢地由獅子山下爬上去?HI你真普選張BANNER轉個頭就比人拆啦,小時候你真的想過世界咁闊,獅子山任你舞都得,其實最後是「獅子山下置業」的遊戲,香港E家仲同你玩「維港水深港闊」?小!根本就是佔領資產的財技遊戲,像《喋血街頭》中世榮所言:「香港地講理想無理想,叻極都出唔到頭」,悲哀而又深刻既描述。





6) 雙刃刀的意志力

屋村仔比起其他階層出身既更具有毅力的天份,留意只是天份,不是純粹優良美好的毅力,價值判斷上屋村仔經常會用到這份意志力,好似《賽德克巴萊》入面段對白咁︰

「拿生命來換圖騰,那拿甚麼來換回這些年輕的生命?」

「驕傲!」

屋村仔認為自己條命唔值錢,唔怕死既人有咩驚?其實怕死既屋村仔係利用呢個推論黎合理化自己既行為,背後好大原因就係自尊心強,追求驕傲,我地已經買唔起樓生唔到仔去延續我地靈魂,HI你連我尊嚴都要拎埋?得閒同埋窮撚好恐怖,屋村仔符合哂呢個特徵,我床頭就有張報仇清單,得罪過屋村仔既人小心D!但係這種意志力是雙向的,當驕傲動搖,又會太宰治般的消沉,比起一般既沉更沉,甚至會一沉不起,自認廢柴,貌似《少林足球》入面既大師兄咁。





結尾我最討厭聽到不喜勿插,其實出文是娛人娛己,像這篇既是總結屋村仔,既是總結自己,即使每項都是缺點,BUT SO WHAT?醒啦柒頭!孔子都是每日省自己三次,落後人咁多都係省一次就灰?有唔掂就放棄不如連做人都放棄。或者你想會插我︰”係咁易講下就咪諗住企道德高地啦!”我會笑而不語,但心諗︰HI你我都係屋村仔黎,質疑你條友咪一樣是牛鬼蛇神?

沒有留言:

張貼留言